Portrait Of Manager In Warehouse With Clipboard

Dobry manager – czym się wyróżnia?

Firma

Od przywódcy zespołu wiele zależy. To on wskazuje cele, motywuje do działania nawet w najtrudniejszych sytuacjach. To on do każdego podchodzi indywidualnie, by całość działała jak najlepiej. A przynajmniej tak postępuje dobry manager.

Dystans służbowy

Oczywiście w zespole pracowniczym powinny panować bardzo dobre relacje. Dzięki temu współpracownicy działają wydajniej, szybciej. Jednak istnieje granica, której nie powinno się przekraczać. A już na pewno nie powinien przekraczać jej kierownik zespołu. Mianowicie, mimo utrzymywania poprawnych relacji z podwładnymi, powinien on zachować tak zwany dystans służbowy. Co to znaczy? Znaczy to, że nie powinien dzielić się z nimi swoim życiem prywatnym i nie wchodzić z nimi w relacje pozasłużbowe. Nie zawsze jest do łatwe do osiągnięcia, ale dla dobra zespołu jest to konieczne.

Charyzma

Rzecz zdawałoby się oczywista. A jednak warto o niej wspomnieć, gdyż bez charyzmatycznego przywództwa nie ma efektywnego zespołu. Przełożony kipiący autentycznym zapałem, pracujący razem z zespołem, mający zawsze słowa otuchy – z pewnością zwiększy wydajność zespołu, a co za tym idzie – jego satysfakcję z pracy i zyski firmy.

Wyrozumiałość

Jakkolwiek pracownikom należy stawiać konkretne wymagania, jesteśmy tylko ludźmi. Każdemu czasem przytrafi się trudniejszy okres w życiu. Problemy rodzinne, zdrowotne, i tym podobne. Dobry manager wyróżnia się tym, że jest wyrozumiały wobec podwładnych borykających się z problemami. Na przykład pozwoli im od czasu do czasu wcześniej wyjść z pracy czy nałoży na nich mniej obowiązków.

Stawianie granic

Jest to ściśle związane z powyższym punktem. Pracownikom należy stawiać także granicę, by utrzymać harmonię i współpracę. Na przykładzie powyższego punktu można pokazać, dlaczego przełożony powinien stawiać jasno określone granice. Jeśli nie będzie tego robił, podwładni zaczną nadużywać jego dobroci poprzez m. in. nadmierne wykorzystywanie wcześniejszych wyjść czy brania na siebie mniejszej odpowiedzialności.

Podsumowując: dobry przełożony wyróżnia się tym, że wyciąga do pracownika pomocną dłoń, ale nie pozwala się wykorzystywać.