Customer Service Operator

Obsługa klienta- jak to robić dobrze?

Biznes

„Klient nasz Pan” z tym przysłowiem zetknął się każdy prowadzący swój biznes. Z klientem należy obchodzić się tak, był zadowolony z naszych usług, skorzystał z nich ponownie, a najlepiej polecił naszą firmę swojej rodzinie i znajomym.

Obsługa klienta w Polsce jest wciąż mało doceniana. Bardziej koncentrujemy się na obniżce cen produktów, poszerzaniu grupy klientów niż na wysokiej jakości świadczonych usług.
Tak naprawdę nie liczy się produkt, który posiadamy w ofercie, liczy się podejście do osoby, która ten produkt zamierza od nas kupić.

Obsługa klienta- co to takiego?

Obsługa klienta to umiejętność i zdolność zaspokajania potrzeb klienta pod względem czasu, potrzeb oraz wygody. Dbałość o nabywcę i stworzenie pozytywnej relacji pomiędzy klientem a sprzedawcą, tak by pomiędzy nimi wytworzyła się pozytywna więź, a nie tylko transakcja sprzedaży i zakupu.

Jak dobrze obsługiwać klienta?

W kontakcie pomiędzy klientem a sprzedawcą należy pamiętać o kilku złotych zasadach.
Po pierwsze należy mieć czas dla swojego klienta.
Odbierać od niego telefon, tak by, jak najrzadziej zostawiał wiadomości na poczcie głosowej, wsłuchiwać się w jego potrzeby.
Nie próbować wcisnąć na siłę tego, czego nie chce, tylko dlatego by zwiększyć swoją sprzedaż i zyski.

Bądź uśmiechnięty!

Obsługa klienta wymaga od nas dużo cierpliwości i zaangażowania.
Nie możemy pokazać klientowi, że mamy zły dzień, bo nasze dziecko zachorowało lub pokłóciliśmy się z partnerem.
Uśmiech na twarzy, pozytywne nastawienie- tego oczekuje od nas nasz klient.

Niezmiernie ważne jest okazywanie szacunku, traktowanie klientów jako równorzędnych partnerów oraz aktywne podejście do jego potrzeb.

Bądź kompetentny!

Ciągle poszerzaj swoją wiedzę na temat produktów, które sprzedajesz. Nie daj się zaskoczyć, że czego nie wiesz. Klienci nie lubią niedoinformowanych sprzedawców. Lubią zadawać wiele pytań dotyczących produktów, a ty w błyskotliwy i mądry sposób powinieneś na nie odpowiedzieć.

Musisz umieć radzić sobie z każdym typem klienta– niezdecydowanym, poddenerwowanym lub złym. Potrafić ich uspokoić, zainteresować, przyciągnąć uwagę.

Obsługa klienta wymaga również nienagannej maniery, ubioru dostosowanego do okoliczności naszej pracy, a przede wszystkim empatii i życzliwości.

Bez tego stracimy najbardziej zainteresowanego klienta. Czasy PRL-u się skończyły, obecny rynek pełen konkurencji musi wychodzić naprzeciw klientów i sprostać ich wymaganiom.