Smartphone and social media concept

Czy reklama w social media jest skuteczna?

Reklama

Jest. Najwięksi giganci rynku reklamują swoje towary czy usługi w social media, więc odpowiedź jest krótka i oczywista. Jednak o tym, czy reklama w social media jest skuteczna, decyduje kilka niezmiernie istotnych czynników.

Masz pięć sekund.

Ludzie scrollują social media z ogromną prędkością i mniej więcej pięć sekund poświęcają każdej treści na tablicy. Zatem, by reklama w social media była skuteczna, powinna skutecznie przykuć uwagę odbiorcy na dłuższą chwilę? Jak tego dokonać? Tutaj trzeba zdać się na kreatywność. Uwagę przyciąga to, co nieznane, inne. Warto zatem zainwestować czas czy także pieniądze w przygotowanie chwytliwego i w miarę krótkiego (długi tekst z reguły odrzuci większość odbiorców. Dzisiaj nie lubimy długo czytać.) tekstu reklamowego oraz grafiki najwyższej jakości. W ten sposób odbiorca postanowi spędzić nad reklamą więcej czasu i być może skorzystać z usług firmy.

Interakcja z klientem

Tutaj pojawia się największa różnica między reklamą tradycyjną a tą w social media. Tutaj za pośrednictwem komentarzy czy reakcji można wiele osiągnąć. Lub stracić. Jeśli nasza reklama zawiera wady czy rozśmiesza (a nie powinna w danym kontekście), komentarze mogą zniechęcić potencjalnych klientów, choćby reklama była naprawdę intrygująca.
Ważne jest także odpowiadanie na komentarze. Pytania, skargi, wątpliwości… wszystko. Należy pamiętać o kulturze, gdyż przesadna pewność siebie, niedbałość językowa czy stylistyczna dają do zrozumienia, że marka nie przywiązuje uwagi do klienta.

Odpowiednie adresowanie

Tutaj mamy możliwość skierowania naszych propozycji jedynie do osób potencjalnie zainteresowanych. Algorytmy portali społecznościowych pozwalają na dobranie klientów na podstawie wieku, płci, miejsca zamieszkania, czy zainteresowań obliczanych na podstawie ogólnej aktywności w serwisie.

Jak widać, taka forma reklamy zdecydowanie jest skuteczna. Należy jednak pamiętać, by odpowiednio ją sporządzić i ukierunkować. W przeciwnym razie mimo różnych walorów social media, nie da ona żadnych skutków albo nawet nam zaszkodzi.