Online shopping from home office using smartphone and credit card

Narzędzia w e-commerce

Biznes Reklama

E-commerce to popularny obecnie sposób na pozyskiwanie klientów i podnoszenie wyników sprzedaży. Aby jednak móc potrafić właściwie poruszać się w tym obszarze, potrzebna jest do tego wiedza, a także narzędzia.

Ponieważ obszar ten dynamicznie się rozwija, powstają także coraz to nowe i ulepszone sposoby na właściwe zarządzanie działaniami marketingowymi, które mają usprawniać i pomagać w zwiększaniu zysków ze sprzedaży. Narzędzia te przydać się mogą zarówno początkującym, jak i tym dobrze wprawionym w tej branży.

Obecnie można znaleźć wiele narzędzi, które pomagają efektywnie budować swoją strategię sprzedawania. Nastawione są one na różne cele i mają wiele przeznaczeń. Powinny być one więc dobierane w zależności od potrzeb i celów jakie chcemy osiągnąć w związku z naszą marketingową strategią. Jednym z takich narzędzi, które w ostatnim czasie stało się niezwykle popularne, jest Google Analitycs.

Jest to jedno z podstawowych narzędzi analitycznych dla menedżerów e-commerce. Narzędzie to posiada dedykowany moduł, który umożliwia pomiar i analizę niemal wszystkich czynności i aktywności, które wykonywane są przez różnych użytkowników na danej stronie internetowej.

Bada między innymi ruchy użytkowników w witrynie, popularność poszczególnych kategorii lub produktów, a także ilości i wartości transakcji dokonywanych na danej stronie. Przykładem narzędzia, które przeznaczone jest do kampanii mailingowych, jest MailChimp. Jest to zautomatyzowany system, który posiada gotowe szablony newsletterów oraz wiadomości e-mail, które można również odpowiednio personalizować.

Kolejnym narzędziem, nastawionym na komunikację z klientem, jest LiveChat. Narzędzie to wspiera witrynę internetową poprzez chatbox, a tym samym umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnym klientami. Narzędzie, które umożliwia monitoring internetu, to Brand24. Umożliwia ono zarówno dotarcie do nowych klientów, jak również poznanie opinii na temat swojej firmy. Wyniki pochodzą z najpopularniejszych portali społecznościowych, forów czy blogów.

Więcej o e-commerce, przesyłkach, logistyce znajdziesz na: https://www.zoller.com.pl/