Car Dealer Business Concept

Samochód do firmy – co wybrać?

Biznes

Samochód w firmie nie zawsze utożsamiany jest z samochodem Prezesa.

W zależności od wielu czynników właściciel firmy często nie jest główną osobą odpowiedzialną za działanie firmy. Bywa tak, że na czele stoi osoba powołana przez właściciela do sprawowania w jego imieniu zwierzchnictwa nad całością.

Rodzi się pytanie jakim samochodem powinien poruszać się główny biznesmen. Nasuwa się prosta odpowiedź – powinno to być auto trochę mniej prestiżowe od tego, którym jeździ właściciel. Nie jest to regułą, ale często spotykaną praktyką.

Prestiż

Nic tak nie dodaje prestiżu jak samochody, którymi jeżdżą główni biznesmeni w firmie. Takie jest dziwne przekonanie, że jak nas widzą tak nas piszą. Dużo w tym prawdy.

Obok prestiżu nie powinno zapominać się o bezpieczeństwie i wygodzie osoby siedzącej za kierownicą. Samochody z wyższej półki zazwyczaj spełniają te podstawowe wymogi.

Jest kilka marek samochodów a wśród nich odpowiednie modele, które zwyczajowo uważane są za prestiżowe auta. Właśnie w takiej kategorii powinno dokonywać się wyboru konkretnego modelu dla konkretnej osoby.

Rodzaj działalności i wielkość firmy powinna również mieć wpływ na odpowiednie dopasowanie. Niemile widziane jest zbytnie przesadzenie. Niczym nie uzasadniona przesada w biznesie jest passe, dotyczy to również samochodów biznesowych.

W inną półkę powinien celować biznesmen ze średnio osadzonej firmy a w inną szef poważnego międzynarodowego koncernu.

Limuzyna, van, „terenówka” czy może coś innego?

Jeśli biznesmen jest przedstawicielem zawodu prawniczego, finansowego lub pokrewnego, dobrze będzie prezentował się w limuzynie w czarnym lub zbliżonym kolorze. Ciemne kolory w przekonaniu społecznym kojarzą się właśnie z takimi profesjami jak adwokat, radca prawny, kadra kierownicza instytucji związanych z finansami, ubezpieczeniami i pokrewnymi.

Van w kolorze białym nie ujmie prestiżu lekarzowi lub innej profesji związanej ze zdrowiem i pokrewnymi. Lekarz wysiadający z białego vana będzie bardzo dobrze postrzegany.

„Terenówka” bez względu na kolor będzie pasowała do profesji związanych z szeroko rozumiana branżą reklamową, turystyczną czy budowlaną. Wśród aut terenowych są odpowiednie modele, które również mogą spełniać prestiżowe role.

Jest jeszcze cała gama samochodów, które można dopasować do potrzeb i wymagań firm z różnych gałęzi gospodarki. Dzisiejsza motoryzacja może sprostać wymaganiom niemalże każdego przedsiębiorcy, zgodnie z jego preferencjami i potrzebami.

Dodaj komentarz